ریزش مو در گربه

کسانی که سابقه نگهداری از هر نوع حیوان خانگی را داشته باشند به خوبی می دانند که ریزش مو بخشی از زندگی حیوانات هست. همانطور که موهای سر ما وقتی به پایان عمر خود می رسند می افتند بدن حیوانات خانگی که نیز مملو از مو می باشد وقتی عمر مقید مو تمام شود خواهد مرد و افتاد.
ریزش مو در گربه ها هیچ ربطی به نژاد یا کوتاهی یا بلندی مو ندارد. حتی فقط در مورد گربه ها نیست این مسله شامل تمام حیواناتی می شود که بدن آنها با مو پوشیده شده مثل سگ یا خرگوش و …

پس نتیجه می گیریم که ریزش مو به نژاد یا حتی گونه حیوان بستگی ندارد. در ذیل ذکر مواردی که در ریزش مو تاثیر دارد را می خوانید:

1- سن

2- فصل

3- نوع تغذیه

4- هورمن

5 – رعایت بعضی نکات بهداشتی

 

در مقاله بعدی به تفصیل در مورد هریک از مواد بالا توضیح خواهیم داد. اما نکته مهم و قابل توچه که در این مقاله قصد ذکر آن را داریم این است که زمانی که یک حیوان خانگی دارید باید بدانید چگونگی نگهداری و تغذیه بسیار بسیار موثر تر است در سلامتی و ریزش مو و طول عمر تا نژاد مخصوصا برای دوستانی که در هنگام خرید گمان دارند نزاد های مو کوتاه ریزش مو ندارند یا  کمتراست باید بگوییم که به هیچ وجه اینطور نیست . برای راحتی نگهداری می توانید در فصول گرم سال اقدام به آرایش مو ها یا حتی کوتاه کردن آنها نمایید. ولی اصلی ترین و مهم ترین راه حال تغذیه صحبح و اصولی و رعایت نکات بهداشتی است.

اگر به تازگی اقدام به خرید بچه گربه کرده اید این مقاله می تواند راهکارهایی به شما ارائه دهد

برای دیدن عکس های فروش گربه می توانید به این صفحه سر بزنید